Ar pastebėjote, jog gatvėse padaugėjo mažyčių automobilių? Ne? Ir mes nepastebėjome, tačiau LR Susisiekimo ministerijos specialistai mano, kad jų vis daugiau.  Jų teigimu, senasis klevo lapo ženklas uždengia per didelį lango plotą, todėl nuo balandžio 1-osios ir didelių, ir mažų automobilių vairuotojai, kurie neturi dviejų metų stažo, privalo savo transporto priemonę ženklinti sumažintu klevo lapu.

 

Sumažintos kraštinės

 

  Klevo lapas yra skiriamasis ženklas, įspėjantis, kad automobiliu važiuoja vairuotojas, kuris neturi dviejų metų vairavimo stažo patirties. Šis privalomas kvadratinis skiriamasis ženklas turėjo būti klijuojamas ant automobilio priekinės ir galinės dalių, kad visi eismo dalyviai būtų įspėti ir reikalui esant imtųsi papildomų atsargumo priemonių.

  Kelių eismo taisyklių punkto redakcija nuo šių metų sausio 1 dienos įteisino pakeitimą, kad vairuotojams, neturintiems 2 metų vairavimo stažo, baltą kvadrato formos skiriamąjį ženklą su žaliu apvadu ir žaliu klevo lapu viduryje privaloma užsiklijuoti tik ant automobilio galinės dalies kairėje pusėje. Taip pat buvo sumažintas klevo lapo ženklo kvadrato kraštinės ilgis. Jis šiuo metu yra nuo 100 mm iki 150 mm, o apvado plotis – 1/10 kraštinės ilgio.

  Siekiant nesudaryti nepatogumų transporto priemonių vairuotojams, įsigijusiems pirminio reglamentavimo skiriamuosius ženklus, buvo numatytas pereinamasis laikotarpis, todėl šie Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigaliojo nuo 2012 m. balandžio 1 d.

 

Klevo lapas – įspėjamasis ar formalus ženklas? 

  Į Seimo narę Agnę Zuokienę kreipėsi moteris, kuri skundėsi šiais pakeitimais, nes jos teigimu, klevo lapo sumažinimas buvo neapgalvotas sprendimas, nes sumažintas klevo lapo skiriamasis ženklas yra vos įžiūrimas ir negali tinkamai įspėti apie automobiliu važiuojantį dviejų metų stažo neturintį vairuotoją.

 

  Seimo narė kreipėsi į LR Susisiekimo ministeriją su prašymu pateikti paaiškinimą, dėl kokių priežasčių buvo nuspręsta pamažinti klevo lapo ženklo matmenis. Susisiekimo ministerijos specialistų nuomone, nustatytą reglamentavimą buvo būtina tikslinti, nes Kelių eismo taisyklių nuostatos buvo suformuluotos nepakankamai aiškiai – „turėti kvadratinį žalią klevo lapo formos“. Be to, naujo skiriamojo ženklo dydis buvo aprašytas neišsamiai, nes nebuvo nurodytas ženklo apvado plotis.

  Taip pat, specialistų nuomone, naujasis reglamentavimas buvo netinkamas mažesnių išmatavimų automobilių modeliams, nes dėl nustatyto skiriamojo ženklo dydžio – mažiausiai 150*150 mm – ir jo tvirtinimo vietos – priekinėje dalyje – tam tikroje situacijoje galėjo apriboti kelio elementų ir eismo dalyvių (ypatingai pėsčiųjų) matomumą ir sukelti pavojingų kelių eismo situacijų.

 

  Be to, reikia pažymėti, kad Europos Sąjungos teisės aktai ar Kelio ženklų ir signalų konvencija nenumato jokio skiriamojo ženklo, kuris būtų skirtas vairuotojams, neturintiems dviejų metų vairavimo stažo, automobiliams žymėti.