Vis daugiau jaunųjų kelių eismo dalyvių - motorolerių vairuotojų - nesilaikydami saugaus eismo reikalavimų, tampa eismo įvykių aukomis ir kaltininkais, o „juodoji“ statistika verčia sunerimti ir kuo greičiau priimti sprendimus: vien tik per pirmus aštuonis 2010 metų mėnesius net 1 188 KET pažeidimai buvo padaryti motorolerių vairuotojų.

     Netylek.lt gavo laiškų su išreikštu nerimu dėl jaunų motorolerių vairuotojų nepakankamo pasirengimo ir galimai keliamo pavojaus kitų eismo dalyvių saugumui, todėl kreipėmės į Lietuvos kelių policijos tarnybą ir sužinojome, kad šiemet eismo įvykiuose žuvo 3 motorolerių vairuotojai, sužeista 60 vairuotojų ir 15 mopedų keleivių, didžioji dauguma - dėl motorolerių vairuotojų kaltės. Per pirmuosius 8 šių metų mėnesius užregistruota 1188 motorolerių vairuotojų padaryti KET pažeidimai (atsakomybė pagal LR ATPK 131 str.). Per aštuonis mėnesius įvyko 25 susidūrimai su mopedu iš jų 6 tamsiu paros metu. Iš užregistruotų 40 įvykių dėl mopedų vairuotojų kaltės, 8 įvyko dėl neblaivių mopedų vairuotojų kaltės.

Lietuvos kelių policijos tarnybos informacija apie eismo įvykius kuriuose dalyvavo motorolerių vairuotojai

 

     Motorolerį vairuoti galima nuo 15 metų, išlaikius tik teorinių žinių egzaminą.  Itin jaunų vairuotojų daugėja. Vien šiais metais vairuotojų pažymėjimus gavo du kartus daugiau 15-16 metų asmenų nei pernai. Vos 3 % laikiusių motorolerio vairavimo teorijos egzaminą yra vyresni nei 18 metų. Iš pirmo karto egzaminą išlaiko tik kas trečias būsimas motorolerio vairuotojas, nes dauguma jų egzaminui ruošiasi savarankiškai. Tuo tarpu  daugiau nei 70 proc. kitų transporto priemonių vairuotojų sėkmingai egzaminą išlaiko iš pirmo karto. 

     Visiškai nesuprantama, kodėl jauniesiems motorolerių vairuotojams pakanka sėkmingai išlaikyti tik teorinių žinių patikrinimo egzaminą. Jei mopedas priskiriamas motorinių transporto priemonių grupei, o mopedų  vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, prieš išvažiuojant į gatves, turi būti įvertinti ir jų praktiniai vairavimo įgūdžiai.

     Kadangi egzaminų tvarką nustato Susisiekimo ministerija, Seimo narė Agnė Zuokienė kreipėsi į ją su pasiūlymu, norintiems motorolerį vairuoti asmenims iki 18 metų įvesti ir praktinį vairavimo egzaminą bei neišlaikius egzamino pirmą kartą, numatyti 3 mėnesių pertrauką prieš bandant antrą kartą - taip siekiant pakeisti jaunųjų vairuotojų požiūrį į egzaminus.

Seimo narės A.Zuokienės siūlymas Susisiekimo ministerijai:



     Seimo narės siūlymą palaiko ir specialistai: pasak Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidento Dariaus Lesicko, pačių jauniausių motorizuotų eismo dalyvių - motorolerių vairuotojų  pažymėjimo įgijimo tvarka ydinga ir parengta atmestinai: „manome, kad jie turi būti mokomi kaip ir visi kiti eismo dalyviai, egzaminuojami taip pat atidžiai, kaip ir bet kurios kitos kategorijos vairuotojai“.

LVMA atsakymas:

     Motoroleriai Lietuvoje sparčiai populiarėja. 2011 m. sausio 1 d. Lietuvoje buvo įregistruoti 17385 mopedai ir 51 lengvasis keturratis motociklas (2010 m. sausio 1 d.atitinkamai 15050 ir 44).

 

„Visiškai nesuprantama, kodėl jauniesiems motorolerių vairuotojams pakanka sėkmingai išlaikyti tik teorinių žinių patikrinimo egzaminą. Jei mopedas priskiriamas motorinių transporto priemonių grupei, o mopedų  vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, prieš išvažiuojant į gatves, turi būti įvertinti ir jų praktiniai vairavimo įgūdžiai. Kadangi egzaminų tvarką nustato Susisiekimo ministerija, kreipiausi į ją su siūlymu - norintiems motorolerį vairuoti asmenims iki 18 metų įvesti ir praktinį vairavimo egzaminą bei neišlaikius egzamino pirmą kartą, numatyti 3 mėnesių pertrauką prieš bandant antrą kartą - taip siekiant pakeisti jaunųjų vairuotojų požiūrį į egzaminus", - sako susirūpinusi jaunųjų kelių eismo dalyvių ir aplinkinių saugumu Seimo narė Agnė Zuokienė.

Siūlymas LR Susisiekimo ministerijai

A.Zuokienės užklausa Kelių policijos tarnybai

Kelių policijos tarnybos pateikta informacija

A.Zuokienės užklausa „Regitrai"

„Regitros“ pateikta informacija