Vis daugiau jaunųjų kelių eismo dalyvių - motorolerių vairuotojų - nesilaikydami saugaus eismo reikalavimų, tampa eismo įvykių aukomis ir kaltininkais, o „juodoji“ statistika verčia sunerimti ir kuo greičiau priimti sprendimus: vien tik per pirmus aštuonis 2010 metų mėnesius net 1 188 KET pažeidimai buvo padaryti motorolerių vairuotojų.
Motorolerį vairuoti galima nuo 15 metų, išlaikius tik teorinių žinių egzaminą. Itin jaunų vairuotojų daugėja. Vien šiais metais vairuotojų pažymėjimus gavo du kartus daugiau 15-16 metų asmenų nei pernai. Vos 3 % laikiusių motorolerio vairavimo teorijos egzaminą yra vyresni nei 18 metų. Iš pirmo karto egzaminą išlaiko tik kas trečias būsimas motorolerio vairuotojas, nes dauguma jų egzaminui ruošiasi savarankiškai. Tuo tarpu daugiau nei 70 proc. kitų transporto priemonių vairuotojų sėkmingai egzaminą išlaiko iš pirmo karto. Visiškai nesuprantama, kodėl jauniesiems motorolerių vairuotojams pakanka sėkmingai išlaikyti tik teorinių žinių patikrinimo egzaminą. Jei mopedas priskiriamas motorinių transporto priemonių grupei, o mopedų vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, prieš išvažiuojant į gatves, turi būti įvertinti ir jų praktiniai vairavimo įgūdžiai. Kadangi egzaminų tvarką nustato Susisiekimo ministerija, Seimo narė Agnė Zuokienė kreipėsi į ją su pasiūlymu, norintiems motorolerį vairuoti asmenims iki 18 metų įvesti ir praktinį vairavimo egzaminą bei neišlaikius egzamino pirmą kartą, numatyti 3 mėnesių pertrauką prieš bandant antrą kartą - taip siekiant pakeisti jaunųjų vairuotojų požiūrį į egzaminus. Seimo narės A.Zuokienės siūlymas Susisiekimo ministerijai:
Motoroleriai Lietuvoje sparčiai populiarėja. 2011 m. sausio 1 d. Lietuvoje buvo įregistruoti 17385 mopedai ir 51 lengvasis keturratis motociklas (2010 m. sausio 1 d.atitinkamai 15050 ir 44).
|
„Visiškai nesuprantama, kodėl jauniesiems motorolerių vairuotojams pakanka sėkmingai išlaikyti tik teorinių žinių patikrinimo egzaminą. Jei mopedas priskiriamas motorinių transporto priemonių grupei, o mopedų vairuotojai yra lygiaverčiai eismo dalyviai, prieš išvažiuojant į gatves, turi būti įvertinti ir jų praktiniai vairavimo įgūdžiai. Kadangi egzaminų tvarką nustato Susisiekimo ministerija, kreipiausi į ją su siūlymu - norintiems motorolerį vairuoti asmenims iki 18 metų įvesti ir praktinį vairavimo egzaminą bei neišlaikius egzamino pirmą kartą, numatyti 3 mėnesių pertrauką prieš bandant antrą kartą - taip siekiant pakeisti jaunųjų vairuotojų požiūrį į egzaminus", - sako susirūpinusi jaunųjų kelių eismo dalyvių ir aplinkinių saugumu Seimo narė Agnė Zuokienė.
Siūlymas LR Susisiekimo ministerijai
A.Zuokienės užklausa Kelių policijos tarnybai
Kelių policijos tarnybos pateikta informacija
A.Zuokienės užklausa „Regitrai"
„Regitros“ pateikta informacija