Žaismingai ir patraukliai garsioji „Olialia pupytė“ Oksana Pikul, reklamoje įkūnijusi žalmargę karvytę, pristato varškės sūrelius „Olialia Cola“. „Netylėk“ laišką atsiuntusios vilnietės Aušros J. vaikai iškart panoro jų paragauti. Sveika šeimos mityba besirūpinanti Aušra papasakojo, kad stengiasi rinktis tokius maisto produktus, kurių etiketėse rašoma: „natūralus“, „ekologiškas“, „be E“, „genetiškai nemodifikuota“ ir pan. Turbūt daugelis, kaip ir vilnietė Aušra, perskaitę „Olialia Cola“ sūrelių gamintojo AB „Pieno žvaigždės“ reklamos teiginius straipsniuose internete („be konservantų ir visiškai natūralus“, „be augalinių riebalų, be konservantų, be stabilizatorių"), džiaugiasi pasirinkę „sveikesnį“ produktą be konservantų. „Olialia Cola“ varškės sūreliuose konservantų būti ir negali. Jei Lietuvos higienos normos į varškę bei jos gaminius jokių konservantų dėti neleidžia, tai ir reklamuotis šitokiais teiginiais – negalima! Kiek ilgesnę vartotojų teisių gynimo patirtį turinčioje valstybėje, pvz., JAV, tokiu atveju būtų reikalaujama teiginį “Be konservantų” pakeisti į : “Kaip ir kitų gamintojų varškės sūreliai, šis sūrelis yra be konservantų”. Už Reklamos įstatymo pažeidimą - laukia sankcija Jau nustatyta, kad ir "Olialia cola“ ledų, ir glaistytų varškės sūrelių „Olialia cola“ reklama klaidino vartotojus - skleista informacija apie minėtus produktus pažeidė Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1937; 2008, Nr. 11-374) 14 straipsnio 1 dalies 1 punktą, kuris draudžia reklamoje nurodyti ar užsiminti apie tas maisto savybes, kurių jis neturi, taip pat apie gydomąsias ar nuo ligų saugančias savybes. UAB „Respublikos leidiniai“ buvo surašytas Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo protokolas, kurį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba su visa atlikto tyrimo medžiaga perduos Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, kuri, įvertinusi visas aplinkybes ir pažeidimo mastą, skirs Reklamos įstatyme numatytą sankciją. VMVT atsakymas apie nustatytą pažeidimą:
|
„Tokių maisto gaminimo subtilybių dauguma vartotojų tikrai nežino. Pati atidžiai renkuosi produktus ir dažnai pasirinkimą lemia tokie užrašai kaip – „be E“, “natūralus“, tačiau „Olialia“ sūrelių net ir su tokiais užrašais nesirinkčiau jau vien dėl to, jog „Olialia“ asocijuojasi su silikonu, bet ne natūralumu,“ – sako Agnė Zuokienė. Gavusi pasipiktinusį pirkėjos laišką, ji kreipėsi į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, kuri pradėjo tyrimą dėl klaidinančios reklamos ir nustatė LR reklamos įstatymo pažeidimą.
Vilnietės mamos Aušros skundo ištrauka (asmens duomenys neskelbiami)
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos maisto skyriaus vyr. vet. Gyd. Irenos Pečiulienės atsakymo ištrauka.
LR Konkurencijos tarybos atsakymas
VMVT direktoriaus K.Lukausko atsakymas
VMVT atsakymas dėl nustatyto pažeidimo